Jarig! - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Luuk Ederveen - WaarBenJij.nu Jarig! - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Luuk Ederveen - WaarBenJij.nu

Jarig!

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

24 Februari 2014 | Ghana, Golokuati

Zo.. jarig in Ghana, best raar nog, maar zeker niet storend! Gister met z’n alle gezellig een drankje (te veel) gedaan en om 12 uur precies, is er enthousiast voor mij gezongen. Gelukkig hadden mijn huisgenootjes geregeld dat vandaag het stage lopen was geannuleerd en hierdoor heb ik mijn dag lekker relaxt ingevuld. Ik denk dat ik straks nog maar een potje ga voetballen met de kiddo’s om toch nog wat beweging mee te pakken. Gek genoeg ben ik er al aan gewend dat er dan binnen no-time weer een stuk of 30 kinderen om me heen zullen hollen (wat tot nu toe elke keer het geval is geweest). Uiteraard geniet ik er nog altijd met volle teugen van!

Even wat zakelijker… Voor ons project gaan we in de komende 11 weken in kaart brengen hoe de huidige situatie is betreffende het watergebruik in Golokuati. Dit gaan we onderzoeken op vier verschillende gebieden: de kwaliteit van het water (uit rivier en uit de waterpompen), het Health centre (wat doen zij aan preventie), het watercomité (onderhoud van waterpompen en financiële toestand) en de inwoners (wie drinkt wat en waarom). We hebben zelf het volgende al waar mogen nemen: grote groepen kinderen die allemaal het zelfde pad aflopen met grote schalen op het hoofd. De missie van deze kinderen is simpel, water halen voor de familie bij de nabij gelegen rivier. Dit water wordt dan vervolgens ook gewoon overal voor gebruikt, dus ook als drinkwater aldus de kinders, de gevolgen hiervan kunnen zeer ernstig zijn maar dit lijkt hier niet algemeen bekend… Gister zijn we met de projectgroep aan het watercomité van Golokuati voorgesteld. Dit was erg gezellig en lijkt ons allemaal extra gemotiveerd te hebben! het projectplan is al zo goed als af en onze probleemstelling is ook al helemaal in kaart. De minor is dan nu echt serieus begonnen (maar vandaag nog even niet :P)

Ik ga jullie hier verder de komende weken alleen de boeiende dingen van vertellen naast alle andere avonturen die mij nog te wachten staan, maar ik vond het een strak plan om nog even kort aan te geven wat ons hier zo’n beetje bezig gaat houden.

Nu weer lekker relaxen op de 1e dag van mijn 23e levensjaar.. best cool trouwens om op mijn verjaardag in mijn blote bast buiten rond te lopen, haha!

Bedankt voor de felicitaties allemaal!

  • 24 Februari 2014 - 20:46

    Ludo Gerritsen:

    Hoi Luuk, mooi verhaal, heel veel plezier nog, en van harte gefeliciteerd met je 23e!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 10186

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Golokuati, Ghana

Landen bezocht: