Laatste bericht vanuit Ghana - Reisverslag uit Akosombo, Ghana van Luuk Ederveen - WaarBenJij.nu Laatste bericht vanuit Ghana - Reisverslag uit Akosombo, Ghana van Luuk Ederveen - WaarBenJij.nu

Laatste bericht vanuit Ghana

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

09 Mei 2014 | Ghana, Akosombo

Dat was ie dan, tis gedaan precies. Gister nog een afsluitende presentatie gegeven en klaar (hier in Golokuati dan hè). We zijn ver op orde en hopen het woensdag 4 juni in Xplora, Avans te Breda allemaal af te kunnen ronden. De dames (op Mieke en Susanne na) gaan de 12e huiswaarts maar bij ons staat het grootste avontuur van onze periode in Ghana voor de deur.

We vertrekken morgenochtend rond een uurtje of 6 richting Akasombo, hier gaan we een ticket zien te bemachtigen voor de ferry naar Yeji. Deze boottocht wordt in menig gids beschreven als een uitdagende tocht die zo’n 32 uur zal duren (en hij kan uitlopen tot zijn 72 uur, haha het blijft Ghana). Daarna met de trotro naar Tamale. Van hieruit gaan we mogelijk naar het Mole National Park, maar dat is een beetje afhankelijk van het weer. Hierna gaan we door naar Techiman en dalen we verder af naar Kumasi, het Utrecht van Ghana zeg maar, waar je overigens ook de grootste markt van West Afrika zult vinden. Vlakbij Kumasi heb je een groot krater meer wat een hele relaxte plek blijkt te zijn. Hier zullen we ons Mieke weer tegenkomen. Na deze korte hereniging gaan we hopelijk met de trein door naar Koforidua, Hierna gaan we afhankelijk van de tijd mogelijk toch nog een keertje naar Marinata (De plek van zon, zee, strand, muziek, dans en euforie bekend van eerdere verhalen!). Uiteindelijk komen we nog een laatste keer in Golokuati om iedereen dan toch echt vaarwel te gaan zeggen en om tijdelijk achtergelaten spullen op te halen. Na nog een dagje Accra (of twee) eindigt de hele Ghana-experience en vliegen we zaterdag 31 mei om 05:00 terug naar Nederland. Toch een goede afsluiter op een hele gave en leerzame periode!

Doei!

• 12 Mei 2014 - 21:45

Anne:

And so the adventures will continue! Have fun! Tis toch nog nie gedaan precies dan ;) HAVE FUN!!! ciaaoo xx

• 31 Januari 2015 - 20:02

Ruben:

hey,
    een kort vraagje. Ik en wat vrienden willen ook de ferry nemen april komende. maar we vroegen ons af of deze nog wel werkten? er zijn heel wat berichten te lezen dat deze niet meer werkt. suq ik vroeg me af of het jullie gelukt was.

alvast bedankt,
    Ruben

• 02 Februari 2015 - 10:48

Luuk:

He Ruben,

ons is het toen helaas niet gelukt. De dag van ons vertrek uit akosombo was helaas ook het startschot van een staking van al het personeel rondom die ferrydiensten.. zo ver ik weet zijn ze er nog wel gewoon?

Gr Luuk