Update Water project - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Luuk Ederveen - WaarBenJij.nu Update Water project - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Luuk Ederveen - WaarBenJij.nu

Update Water project

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

14 April 2014 | Ghana, Golokuati

Het veldonderzoek is nu ver ten einde, na 12 interviews, 25 schriftelijke en 151 mondelinge enquêtes en verschillende bezoeken, bijeenkomsten en afspraken is het dan echt tijd om alles op papier te gaan zetten. Je zou kunnen zeggen dat het leukste gedeelte van deze Minor erop zit, maar dat vind ik te pessimistisch aangezien Dirk, Lukas en ik de laatste 2,5 week nog lekker rond gaan reizen (ook al hoort dit officieel niet bij de Minor). Maar goed, het echte schrijfwerk is dus afgelopen Donderdag van start gegaan, het is nog verrassend leuk om uit de door jezelf vergaarde informatie stukken te schrijven en conclusie te trekken. Het beloofd een dik stapel papierwerk te worden, dus wij zijn nog wel even zoet de komende 2 a 3 weken.

Het leuke aan dit project was in mijn ogen vooral de omgang met de Ghanezen, de interactie. We hebben verscheidene mensen gesproken, van Health officers tot Boeren en van District Chief Executive (hoge politieke pief in de regio) tot verpleegkundige, zo’n beetje alles is voorbij gekomen. Ze behandelden ons allemaal als gelijken of meerdere en we zijn overal openhartig ontvangen. Je leert door al dit contact vrij snel hoe je een Ghanees kunt laten lachen en hoe hij jou gaat waarderen. Als je ze dan zover hebt, zijn ze bereid meer moeite in jou te steken. Manipuleren zou ik het niet willen noemen, maar het komt erbij in de buurt, hehe.

Als ons rapport af is, gaat dit in Nederland gebruikt worden om geld in te zamelen om het water systeem in Golokuati te verbeteren en als we Aloys Janssen (Voorzitter) mogen geloven, moet dit helemaal goed komen.

komend weekend ga ik waarschijnlijk alleen op pad, even alles in m'n uppie ervaren en de week erna gaan we met z'n alle naar Cape coast, dus dan zal er wel weer wat interessant leesvoer verschijnen!

Groetjes!

• 14 April 2014 - 13:14

Marjanne:

goed bezig luuk

• 16 April 2014 - 12:20

Anne:

Klinkt weer nice Luuk! En dat slachthuis verhaal, kan niet wachten op de foto's :p. Super dat je nog lekker gaat reizen en ook nog in je eentje op pad? Ben benieuwd! Ze zeggen vaak: 'wat gaat de tijd toch snel', en in jou geval is dat zeker waar denk ik :). Talk to you soon brother x